
Studiile prezentate în această carte se înscriu în preocupările actuale ale pedagogilor de optimizare a metodologiilor instructiv-educative bazate pe teoriile validate ṣtiinṭific, din domeniul ṣtiinṭelor educaṭiei ṣi psihologiei. Autorul a valorificat paradigmele psihologiei dezvoltării ṣi ale psihologiei cognitive cu aplicaṭii în procesul instructiv-educativ, evidenṭiind funcṭiile formative ale unui „învăṭământ strategic”, în care rolul profesorului este de activizare a autenticului potenṭial psihic al elevilor ṣi motivarea acestora pentru dobândirea cunoṣtinṭelor declarative, a cunoṣtinṭelor procedurale ṣi a valorilor autentice.
Datorită valorificării pragmatice a teoriilor pedagogice ṣi psihologice cu impact în optimizarea metodologiei procesului instructiv-educativ din instituṭiile ṣcolare incluzive, aceste studii sunt deosebit de utile studenṭilor din domeniul ṣtiinṭelor educaṭiei, profesorilor ṣi consilierilor ṣcolari.
Prof. univ. dr. DORU VLAD POPOVICI
Universitatea Bucureṣti